1- دریافت نامه های اداری از کلیه ارگانها
2- ثبت تاریخ و شماره جهت مکاتبات اداری و پرینت آنها
3- تفکیک نامه های وارده و ارسال آن به واحد های مورد نظر
4- ثبت نامه های ارسالی، تهیه کپی مورد نیاز از نامه ها و تفکیک و پیگیری آنها و ذکر آدرس بر روی پاکت نامه
5-استفاده از اتوماسیون اداری جهت نامه های وارده و پیگیری مربوطه
6- پاسخگویی به ارباب رجوع و پیگیری نامه های ارسالی و اتوماسیونی از طریق تلفنی و یا حضوری
7- تحویل نامه های ارسالی به مراکز پس از تفکیک و کپی آنها به همراه پیوستها ی مورد نظر
8- ارجاع نامه های ارسالی اتوماسیونی با ثبت شماره