-

إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۴۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۹۴۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۹۸۹۱۶ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٦/٦ - ۷۱۷ مورد

اسهال ؛بیماری گوارشی شایع تابستان

یكشنبه ٢٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٠:١٣ ق.ظ   ( بازدید : 2487 نفر )


پزشک اپیدمیولوژی مرکز بهداشت شهرستان بجنورد از بروز اسهال به عنوان بیماری گوارشی شایع فصل تابستان خبر داد.

 

به گزارش وب دا دکتر"سید جواد جعفریان" اظهار داشت:برخی بیماری ها در فصول خاصی شایع می گردد و در فصل تابستان نیز به دلیل افزایش دمای محیط،افزایش تمایل مردم به استفاده از مایعات بخصوص مایعات خنک(استفاده از یخ)،افزایش مصرف میوه و سبزیجات،شنا در استخرها،مسافرت به نقاط مختلف و فساد پذیری سریع تر مواد غذایی،بیماری های گوارشی به ویژه اسهال شایع می شود.

دکتر"جعفریان" تصریح کرد:اصولا اسهال خفیفی که با علایمی نظیر تب و دفع خون همراه نباشد ،خود به خود بهبود می یابد.

به گفته وی در مواردی که تب و دفع خون وجود نداشته باشد ؛ صرفا جهت کم شدن دفعات اسهال می توان از داروهای ضد اسهال بهره گرفت.

وی توصیه کرد: در مواردی نظیر اسهال بیش از دو روز،اسهال حجیم و آبکی همراه با تب بالا و خون باید به پزشک مراجعه کرد.

به گفته وی جایگزین کردن آب و املاح از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اساس درمان است.

وی افزود:در شیر خوارانی که از شیر مادر تغذیه می کنند به هیچ عنوان نباید شیر مادر قطع شود اما کودکانی که با شیر خشک تغذیه می شوند ، طبق تجویز پزشک نوع مناسب تری از شیر خشک توصیه می شود.

وی به راه های پیشگیری از اسهال اشاره کرد و افزود: از آب آشامیدنی لوله کشی و سالم استفاده کنید و بطور اکید از مصرف آب های به ظاهر پاکیزه چشمه ها و رودخانه ها خودداری نمایید و در صورت عدم فراهم شدن آب آشامیدنی مناسب حتما قبل مصرف آب را بجوشانید یا کلرزنی کنید.

وی تاکید کرد : از مصرف یخ تهیه شده از آب غیر بهداشتی اجتناب و از شنا در آب رودخانه ها ،برکه ها و استخر های آلوده پرهیز کنید.

دکتر"جعفریان" اظهار داشت: مواد غذایی آماده و غیر بهداشتی که از مراکز غیر بهداشتی تهیه شده است را مصرف نکنید و میوه و سبزیجات را به خوبی و با آب بهداشتی شستشو نموده و قبل از مصرف با مواد گندزدا ضد عفونی نمائید و هنگام سفر آب و مواد غذایی سالم و بهداشتی جهت استفاده خود و خانواده به همراه داشته باشید.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
جشنواره کاریکاتور (۶۰۳۵ بازدید)
بزرگداشت روز ماما (۵۳۸۶ بازدید)
روز زمین پاک 93 (۴۴۴۷ بازدید)
زنگ سلامت 93 (۴۱۸۱ بازدید)
تبریک حلول ماه رجب (۳۹۲۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...