-

إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸۳ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۹۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۹۵۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۹۸۷۴۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٦/٦ - ۷۱۷ مورد

پرفشاری خون در اکثر مواقع علامتی ندارد

چهارشنبه ٢٢ فروردین ١٣٩٧ ساعت ٨:٥١ ق.ظ   ( بازدید : 2334 نفر )


پرفشاری خون در اکثر مواقع علامتی ندارد و به همین دلیل قاتل خاموش تلقی می شود .

به گزارش وب دا مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد گفت:پرفشاری خون در اکثر مواقع علامتی ندارد و به همین دلیل بسیاری از مردم سال ها به فشارخون بالا مبتلا هستند بدون اینکه مطلع باشند. 
"ستار ساعدی " افزود : اگر فشار خون بالا تحت درمان قرار نگیرد، می‌تواند به سرخرگ‌ها و اندام های حیاتی بدن آسیب برساند و به همین دلیل است کـه از آن به عنوان قاتل خاموش نام می‌برند.
"ساعدی" تاکید کرد :فشارخون سیستولیک در حد نرمال و درحال استراحت در محدوده ۱۰۰ الی ۱۴۰ میلی متر جیوه و فشارخون دیاستولیک نرمال در محدوده ۶۰ الی ۹۰ میلی مترجیوه قرار دارد.
وی گفت :بطور معمول اگر فشار خون بصورت پایدار بالاتر از ۱۴۰ و ۹۰ قرار گیرد٬ بیماری محسوب می‌گردد.
 وی با اشاره به این که به عارضه افزایش فشار خون بیش از حد طبیعی، هایپرتنسیون ، فشارخون یا پرفشاری خون گفته می‌شود و کاهش فشارخون را هیپوتانسیون می‌نامند،تاکید کرد: هنگامی‌که فشارخون به هر علت بالا باشد٬ قلب را با هدف پمپاژ دوباره و به گردش درآوردن خون٬ وادار به افزایش حرکت و کار بیشتر می‌نماید.
وی با اشاره به تقسیم بندی فشار خون به اولیه و ثانویه ،علائم فشارخون بالا را برشمرد و گفت :در دسته اول علت فشار خون بالا مشخص نمی‌باشد و به صورت اولیه ایجاد شده است،در فشار خون ثانویه افزایش فشار به دنبال یک بیماری دیگر اتفاق می افتد و آن بیماری را می توان به عنوان علت افزایش فشارخون در نظر گرفت که در صورت کنترل بیماری اصلی، پرفشاری خون نیز به صورت مناسب تری کنترل می گردد.
"ساعدی"افزود: افرادی که مبتلا به فشارخون بالای اولیه هستند، ممکن است سال ها بدون علامت باشند و از بیماری خود اطلاعی نداشته باشند و زمانی متوجه بیماری می گردند که به علائمی مثل سردرد، تاری و اختلال دید، درد قفسه سینه، سرگیجه و تنگی نفس به هنگام فعالیت دچار می شوند که در واقع این علایم عوارض فشار خون بالاست.
وی تاکید کرد:تنها راهی که می توان کمک کند تا در زمان مناسب به مشکل فشار خون پی برد، اندازه  گیری دوره ای و منظم فشار خون به ویژه در میانسالان است.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
جشنواره کاریکاتور (۶۰۳۵ بازدید)
بزرگداشت روز ماما (۵۳۸۶ بازدید)
روز زمین پاک 93 (۴۴۴۳ بازدید)
زنگ سلامت 93 (۴۱۸۱ بازدید)
تبریک حلول ماه رجب (۳۹۲۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...