-

إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۰۱ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۶۳۴ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۸۹۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۱۱۲۹۳ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/٢١ - ۲۲۰۱ مورد

چاقی در سنین کودکی ،می تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود

چهارشنبه ٨ دی ١٣٩٥ ساعت ٩:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 808 نفر )


چاقی درسنین کودکی می تواند منجر به چاقی در سنین بزرگسالی شود به طوری 40 تا 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج خواهند برد.

به گزارش « وب دا » مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی می توان از چاقی بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری نمود بیان کرد : علت اصلی اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی و نوجوانی ، عدم تعادل انرژی بین کالری دریافتی و کالری مصرف شده است .

« نسرین علیزاده » تصریح کرد : علل بروز اضافه وزن در این سنین تغییر الگوی غذایی و افزایش مصرف غذاهای پر انرژی و ناسالم که دارای چربی و قند بالا هستند نظیر فست فودها ، نوشابه های گاز دار ، مواد قندی و شیرین و کاهش مصرف میوه و سبزی می باشد.

وی بی تحرکی را یکی دیگر از علل بروز چاقی کودکان بیان کرد و افزود : ساعات طولانی تماشای تلویزیون ، بازی های کامپیوتری ، استفاده از تبلت و کامپیوتر موجب می شود میزان تحرک کودکان و نوجوانان به میزان قابل توجهی کاهش یابد ، مصرف انواع تنقلات چرب و شور و شیرین نیز در این مواقع خطر اضافه وزن را بیشتر می کند.

« علیزاده » تاکیدکرد : کودکان و نوجوانان باید روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند و نباید بشتر از 120 دقیقه در روز را صرف سرگرمی های بی تحرک مثل نماشای تلویزیون کار با کامپیوتر و ... کنند.

به گفته وی تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک و ورزش ، تهیه میان وعده های سالم ( میوه و سبری ، غلات و آجیل ) برای مصرف در مدرسه ، کاهش مصرف روغن و شکر در غذاهای مصرفی خانواده و تشویق به خوردن صبحانه در پیشگیری از اضافه وزن موثر است.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
جشنواره کاریکاتور (۶۰۸۵ بازدید)
بزرگداشت روز ماما (۵۴۱۰ بازدید)
روز زمین پاک 93 (۴۴۸۲ بازدید)
زنگ سلامت 93 (۴۲۲۱ بازدید)
تبریک حلول ماه رجب (۳۹۵۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...