-

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۵۳ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۱۲۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۸۷۲۹۵ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٦/٦ - ۷۱۷ مورد

توصيه هاي غذايي در دوران نوجواني

یكشنبه ٨ خرداد ١٤٠١ ساعت ١٠:٢٢ ق.ظ   ( بازدید : 136 نفر )


توصيه هاي غذايي در دوران نوجواني :👧🏻

 

 از رژيم غذايي غني از غلات كامل ، ميوه ها ، سبزيجات ، محصولات لبني كم چرب يا بدون چربي ، حبوبات ، تخم مرغ ، ماهي ، آجيل و گوشت بدون چربي استفاده كنيد .

 مصرف منابع پروتئيني مانند : گوشت بدون چربي ، مرغ و ماهي .

 مصرف منابع كلسيم مانند : ماست ، شير و ...

 مصرف منابع غذايي حاوي آهن : گوشت گاو بدون چربي ،غلات و نان غني شده با اهن ، لوبيا و اسفناج و ...

 محدود كردن چربي . استفاده از چربي هاي سالم و غير اشباع مانند : روغن زيتون ، روغن كلزا ، روغن ذرت و روغن سويا . ماهي آزاد، ماهي قزل آلا ، ماهي تن ، ماهي سفيد . آجيل و دانه ها .

 مايعات كافي بنوشيد . آب ، شير كم چرب يا بدون چربي و ... بنوشيد . به جاي آبميوه هاي صنعتي ؛ از آبميوه هاي طبيعي استفاده كنيد .

 فعاليت فيزيكي روزانه داشته باشيد .

 وقت تلويزيون ، كامپيوتر و گوشي را با فعاليت هايي مثل شنا ، بستكتبال ، دويدن ، پياده روي، دوچرخه سواري ... جايگزين كنيد .

 

كارشناس تغذيه و رژيم درماني : الناز ميانجي

 

منبع 📚 : www.johnmuirhealth.com

 

مسئول واحد بهبود تغذيه شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان جوادالائمه  شهرستان جاجرم


منبع : شبکه بهداشت و درمان جاجرم چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو
جشنواره کاریکاتور (۵۹۵۲ بازدید)
بزرگداشت روز ماما (۵۳۵۸ بازدید)
روز زمین پاک 93 (۴۳۹۶ بازدید)
زنگ سلامت 93 (۴۱۳۴ بازدید)
تبریک حلول ماه رجب (۳۸۹۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...